163. Poznaj swój organizm.

Witajcie.



Nieraz macie tak, że ustawicie drzemkę? Zamiast od razu wstać to myślimy: a jeszcze pośpię 10 minut, a co mi. A wiecie o tym, że jak tak robicie to niszczycie organizm? Dzieje się tak, ponieważ za każdy razem na nowo kładziemy się spać, a pamiętajcie że mamy 5  faz. Nawet w ciągu 10 minut nie dojdziemy do, 4 a już musimy wstawać. Czujemy się bardziej zmęczeni, zestresowani i w naszym mózgu mamy ,,wyrzuty sumienia''.  



Tu kolejna ciekawostka. Nieraz po przebudzeniu wstajemy i się rozciągamy. Wiecie, że nie powinniśmy tak robić? W czasie snu, nas kręgosłup zbiera witaminki i robi się ,,twardy" przez to z rana jesteśmy wyżsi. Może się  skończyć tym, że uszkodzimy sobie kręgosłup. 



A wiecie o tym, że nie powinno się pić kawy z rana ?
Mamy w sobie tyle kortyzolu, że kawa jeszcze go podwyższa, ale też szybko obniża i po południu czujemy się ospali. Najbardziej odczujemy to między 13:00  a 15:00. Najlepiej kawki napić się między 10:00 - 12:00. 


Jak już omówiliśmy kawkę to czas na telefon. 
Pewnie jak już pijemy, albo wcześniej używamy telefonu aby zobaczyć co w mediach społecznościowych. A po co od razu mamy męczyć mózg? Jeszcze szare komórki nie pracują, a oczekujemy od nich już efektów, bo Anka na facebook'u się zaręczyła, a Iwona ma takie same buty jak ja. Po co nam to z rana ? Nie lepiej wypić herbatkę na śniadanie, zjeść coś co ma kalorie jakieś tłuszcze ? Dodają nam energii przez cały dzień a głowa z rana będzie pusta od bzdur co wypisują na internecie. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

143. #Idealneżycie Minka Kent - 1/2019

104. Marcowe podsumowanie książkowe.

106. Czy coś można udowodnić drugiej osobie?